Klatovská třída v Plzni je plně průjezdná

Plzeň - Řidiči jedoucí po nejfrekventovanější plzeňské silnici, Klatovské třídě, mohou od dnešního dne využívat nový téměř kilometrový úsek v městské části Bory. Stavba, která celý minulý týden výrazně komplikovala dopravu v Plzni, byla dokončena za poloviční dobu oproti plánu. Po silnici projede denně až 40 000 vozidel. Jde o nejefektivnější a nejrychlejší stavbu tohoto druhu v Plzni za poslední léta, uvedl šéf plzeňské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák.

„Stavbaři tam pracovali neustále, během týdne obnovili živičný kryt v úseku téměř 600 metrů, kromě křižovatky U Svazáčku, kterou ještě čekají stavební úpravy,“ řekl Kuťák. Nejzásadnějším úsekem byla křižovatka se Sukovou ulicí u náměstí Míru, jedna z největších v Plzni. Investorské ŘSD chtělo stavbu dokončit do prázdnin, kdy je provoz nižší.

Stavbu za deset milionů korun platilo ŘSD z rozpočtu nového přivaděče Tyršův sad - Sukova, který má od konce roku 2010 výrazně odlehčit právě Klatovské třídě. „Opravili jsme přístupovou silnici k této stavbě. Po této zimě by už úsek Sukova - Kaplířova nemusel vydržet a odstranit následky by bylo nákladnější,“ vysvětlil Kuťák. Zbývá jen zalít spáry, dodělat smyčky na dopravní signalizaci a do dvou týdnů obnovit vodorovné dopravní značení, což dopravu omezí jen krátkodobě.

Letos v dubnu zahájená stavba zcela nového přivaděče povede kolem věznice k okružní křižovatce v Sukově ulici. Vznikne čtyřproudá silnice se dvěma mosty. Kromě toho, že výrazně odlehčí Klatovské třídě, umožní pokračování plzeňského průtahu I/27 sever - jih směrem na Karlovarskou třídu. Jde o trasu mezinárodního významu, propojující Šumavu s Plzeňskem a severními Čechami. Naváže na dálniční přivaděč Ejpovice - Sulkov.

V Plzni se také velmi rychle opravuje povrch silnic Lidická a Plaská na severním předměstí, řekl Kuťák. Rekonstrukce pětikilometrového úseku za 100 milionů korun má skončit v červnu 2009. „Dokončíme ji v předstihu,“ řekl šéf plzeňského závodu SSŽ Zdeněk Soukup.