Drážní inspekce začala šetřit případ tzv. neviditelného vlaku

Hulín - Po příjezdu na nádraží do Hulína na Kroměřížsku najednou vlak zmizel z monitorů zabezpečovacího zařízení. Kolej, na níž stál, se tak mylně hlásila jako volná. Tentokrát se sice nic nestalo, před 3 měsíci ale kvůli podobné blamáži zahynul strojvedoucí.

V pátek před 18. hodinou přijely 4 osobní vagóny tažené elektrickou lokomotivou z Břestu. Tam strojvedoucí při rozjezdu použil písek, který lokomotivy vozí, aby kola po kolejnici neprokluzovala. Sypač se ale pravděpodobně zasekl a písku se vysypalo víc, než bylo třeba. Strojvedoucí si toho všiml až na nádraží a poruchu odstranil. To už mu ale volal dispečer a ptal se, kam se i s celým vlakem tak najednou ztratil.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová informovala, že při správné funkci pískovač nepoškodí zabezpečovací zařízení. Když ho tam ale vypadne hodně a kola jsou v centimetrové vrstvě obalená pískem, vlak se jakoby ztratí. Pokud na koleji stojí vlak, musí to dispečer zároveň vidět na svém monitoru. Signál se přenáší mezi kolem a kolejnicí. Tímto způsobem se má zabránit případné nehodě.

„Tato situace je velice nebezpečná. Z toho důvodu jsme se tím začali zabývat hned poté, co jsme ten podnět obdrželi,“ nechal se slyšet ředitel Územního inspektorátu Ostrava z Drážní inspekce Petr Maikranz. Problémem tzv. neviditelného vlaku se Drážní inspekce zabývá letos už podruhé. První případ skončil tragicky - smrtí strojvedoucího. Stalo se to v květnu v Moravanech na Pardubicku.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala se nechal slyšet, že není možné, aby písek, štěrk nebo bláto zmátlo zabezpečovací zařízení. Proto prý vznikla na ministerstvu dopravy komise složená z odborníků, která by měla říct, jak dál. Drážní inspekce slibuje, že mimořádnou situaci v Hulíně prošetří co nejdříve, to znamená během několika týdnů.