Lidovci se distancovali od „cukrové kampaně“

Praha - Lidovcům se nelíbí heslo vládní kampaně Evropě to osladíme a distancovali se od ní. Zpracovatelé se podle předsedy strany Jiřího Čunka snažili být zajímaví a výjimeční, přesto je prý slogan naprosto nevhodně zvolený. "Vláda ani koaliční partneři nebyli informováni o této aktivitě úřadu vlády a především ministra pro Evropu Alexandra Vondry. Všichni jsme se jen divili, co za kampaň to je," poznamenal Čunek.

Podobu kampaně a televizní spot představila vláda minulý týden. Premiér Mirek Topolánek tehdy uvedl, že dvojsmyslné a poťouchlé heslo by mělo být chápáno především v pozitivním smyslu. Objevuje se i ve spotu, v němž hraje sedm českých osobností, které se podle vlády staly tvářemi předsednictví. 

Kampaň nese název Tváře českého předsednictví a záměrem vlády je vzbudit zájem občanů o nadcházející předsednictví v EU. Podle autorů ma být cílem první fáze originální a zábavnou formou upoutat pozornost a vzbudit zájem Čechů o předsednictví. 

Odborníci na média a reklamu však pojetí kampaně hodnotí spíše kriticky. Například dlouholetý šéf Asociace komunikačních agentur a nynější pedagog VŠE Jiří Mikeš považuje heslo přímo za kontraproduktivní. Kriticky na kampaň pohlíží i opozice.