České dráhy bourají na Masarykově nádraží

Praha - České dráhy začaly bourat některé stavby v komplexu Masarykova nádraží, připravují se tak na možnou změnu územního plánu. Podle scénáře magistrátu by na pozemku nádraží mohla stát nová bytová a obchodní čtvrť, nebo také železniční muzeum. Jestli se nádraží bude moci přestavět na něco zcela jiného, není ale vůbec jasné.

Realizace bytového a obchodního komplexu by si vyžádala několik miliard, které by investoval většinový vlastník pozemků České dráhy a jejich dceřiná společnost Masaryk Station. "Nyní se bourají prostory podél ulice na Florenci, které už neslouží svému účelu. Došlo tady i k nějakým požárům. Takže z bezpečnostních důvodů, takové ty buňky, které byly součástí staveb, odstraňujeme.

Na to, až město pozemky zbaví stavební uzávěry, čeká i Národní technické muzeum, které tady hodlá vybudovat Železniční muzeum. „My půjdeme cestou precizní památkářské obnovy toho objektu, takže se bude více méně jednat o rekonstrukci. Jen prostor mezi budovami bude zastřešen skleněnou střechou. Čímž vznikne taková dopravní hala, kde budou naše nejdůležitější železniční exponáty prezentovány veřejnosti,“ vysvětluje záměr muzea jeho

České dráhy zatím nemají projekt revitalizace pozemků v okolí ulice Na Florenci hotový. Magistrát ho chce mít na stole stejně jako projekt železničního muzea ještě předtím, než budou příští rok na podzim změnu územního plánu projednávat zastupitelé.

V tuto chvíli nehrozí ani uzavření ani omezení Masarykova nádraží. Železniční doprava zůstane i po změně územního plánu zachována minimálně na dvacet let. Kam přesunout regionální spoje město zatím neví. Dráhy navíc začnou příští rok opravovat historickou budovu stanice, která bude svému účelu sloužit i v budoucnu.