Na Masarykově nádraží se může stavět, odsouhlasili pražští zastupitelé

Praha - Pražští zastupitelé dnes odsouhlasili 43 změn v územním plánu a umožnili tak mimo jiné stavět i na místě dnešních kolejí na Masarykově nádraží. Úpravy čekají také Nákladové nádraží Žižkov, Smíchovské nádraží a řada původních průmyslových oblastí, které jsou dnes hodnoceny jako takzvané brownfields, vyplývá z jednání zastupitelů.

Nejdůležitější změna se týká možnosti přeměny Masarykova nádraží. Předkladatel změn a radní pro oblast územního rozvoje Martin Langmajer popírá, že by schválené změny mohly v dohledné době vést ke zrušení nádraží. Před časem také novinářům řekl, že na Masarykově nádraží zůstanou zachovány historické železniční budovy, které jsou památkově chráněné. Nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy. Langmajer by zde preferoval byty před mrtvými zónami s administrativními budovami.

Zastupitelé dnes schválili i další změny územního plánu, které se týkají například umístění stanice plánované trasy metra D u krčské nemocnice, přemístění tramvajové smyčky ke stanici metra a zastávce městské železnice v Hostivaři nebo výstavby na takzvaných brownfields v Modřanech a Sedlci.

Návrhy také počítají s výstavbou nového železničního koridoru mezi Prahou a Berounem, vytvořením páteřní cyklistické trasy z Vinohrad jihovýchodním směrem přes Zahradní Město a vybudováním nových ploch městské zeleně ve Strašnicích a Záběhlicích.

Na nádraží ve Smíchově by se mělo stavět na zhruba 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Osobní dopravu zde přestavba neohrozí. Stejná plocha by měla být zastavěna také na nákladovém nádraží na Žižkově.