Drsná kampaň má výrazně snížit počet mrtvých na silnicích

Praha - Ministerstvo dopravy dnes představilo novou propagační kampaň, která má emotivně působit na řidiče a především piráty silnic tak, aby jezdili bezpečně. Projekt za 150 milionů korun ukazuje dopravní nehody a jejich následky v neskrývaně syrové podobě. Autorem šotů je režisér Filip Renč. Záměrem ministerstva je, aby si havárie v roce 2010 vyžádaly maximálně 650 lidských životů. To je zhruba stejný počet obětí, jaký policie evidovala od ledna do srpna letošního roku.

Kampaň je podle ministerstva inspirována podobnými akcemi v zahraničí. Především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. „Slibujeme si od ní, že to skutečně otřese nezodpovědnými řidiči a že začnou být rozumní. Spoty budou mít i rozhlasovou podobu. I ony jsou emotivní a založeny na pravdivých příbězích,“ vysvětluje ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS).

Kampaň pro ministerstvo připravila reklamní agentura Euro RSCG a je zamřená na řidiče do pětadvaceti let, motorkáře, chodce a cyklisty, děti i rodiče.

Drastičnost spotů a tím pádem i vhodnost pro vysílání v televizi teď zkoumá Rada pro televizní a rozhlasové vysílání. Na možnou úpravu je ale vítězná agentura kampaně připravena. „Tam, kde to bude nutné, tak ty záběry začerníme,“ říká zástupce Euro RSCG Eda Kauba.

Inspiraci ministerstvo dopravy hledalo především ve Velké Británii. I tamní úřady vsadily na šokující spoty a podle dosavadních výsledků mají úspěch. Nehodovost a počty mrtvých se snížily o pět až sedm procent. Takový výsledek se očekává i v Česku.

Počty mrtvých na českých silnicích dál stoupají. Spoty, které mají řidiče za volantem donutit přemýšlet, se v televizích a radiích objeví ve středu 1. října. Začnou také fungovat internetové stránky a slogan Nemyslíš - zaplatíš a objeví se i na billboardech. Kampaň potrvá dva roky.

Počet dopravních nehod a mrtvých za rok 2007 a 2008
Zdroj: ČT24