Hradečtí se bouří proti systému parkování, firma chystá nápravu

Hradec Králové - Obyvatelé Hradce Králové stále častěji kritizují systém placeného parkování, který ve městě zavedla firma Atol. Stížnosti se objevují v souvislosti s výší parkovného v centru, které se na hodinu pohybuje v rozmezí 50 až 100 korun. Podnikatelé se navíc bouří kvůli byrokracii firmy a množství dokumentů, které požaduje, aby jim vůbec dovolila zakoupit parkovací kartu. Petici proti přístupu Atolu podepsalo již pět tisíc občanů.

Atol od zájemců požaduje nejen předložení občanského průkazu a živnostenského listu, ale také smlouvy o nájmu nebytových prostor, technického průkazu a protokolu o technické kontrole vozidla. Podnikatelům se však nelíbí firemní přístup a obávají se o ochranu dat, neboť Atol všechny listiny kopíruje. Obavu soukromníků potvrdil i Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). „Na základě nám známých informací se zdá, že vyžadovaný rozsah údajů je nepřiměřený,“ řekl Aleš Pořízka z ÚOOÚ.

Společnost si nejspíš uvědomila nevhodnost svého přístupu. Po nedávné změně vedení slibuje obyvatelům Hradce Králové nový, vstřícnější přístup. „Z dosavadní situace také nemám dobrý pocit, takže se budeme snažit jednat správně,“ přislíbil předseda představenstva Atolu Dušan Čížek a pokračoval: „Kopie dokumentů se dělat nebudou a daný pracovník, který se zákazníkem bude procházet dokumenty před vydáním karty, si jen poznamená, že živnostenské oprávnění bylo předloženo a že jej ověřil,“ popsal změnu přístupu Čížek.

Firma Atol hodlá přehodnotit i ceny parkovného. Zejména v historické části města se parkování od ledna stalo luxusem. První dvě hodiny jsou po padesáti korunách a poté, co hodina, to stokoruna. I proti tomu se občané bouří a podepisují protestná petici. Dosud svůj nesouhlas stvrdilo podpisem pět tisíc lidí.