Olomouc chce vybudovat nový tramvajový úsek v centru města

Olomouc - Novou spojovací tramvajovou větev chce vybudovat olomoucká radnice v Zámečnické ulici v centru. Měla by propojit tratě v ulicích 8. května a Sokolské. K investici za 17 milionů korun ji nutí připravovaná oprava mostu na Masarykově třídě. V době této rekonstrukce tramvaje nebudou moci jezdit z historického centra města k hlavnímu vlakovému nádraží přes Masarykovu třídu.

„Díky nové jednokolejné trati v Zámečnické ulici by de facto vznikla nová tramvajová točna. Tramvajím by umožnila vrátit se z ulice 8. května ulicemi Zámečnickou a Sokolskou na náměstí Národních hrdinů,“ řekl dnes novinářům náměstek primátora Martin Major.

Doplnil, že tramvaje kvůli opravě mostu v Masarykově třídě nebudou moci jezdit po trati, která vede z ulice 8. května, přes náměstí Republiky, ulici 1. máje a Masarykovu třídu k hlavnímu vlakovému nádraží. „Pokud by nová trať nebyla, tramvaje by se musely v lokalitě otáčet na točně před sídlem dopravního podniku, ta však kapacitně nestačí,“ uvedl náměstek primátora.

Radnice zatím neví, kdy by mohla stavbu trati zahájit. Podle Majora je však potřeba ji vybudovat do začátku roku 2011, kdy se Povodí Moravy pustí do budování rozsáhlých protipovodňových opatření, jejichž součástí bude i oprava mostu na Masarykově třídě.

Investice si vyžádají sto milionů

Město rovněž připravuje investici do oprav povrchu vozovek, tramvajové trati a inženýrských sítí v ulicích 8. května a 1. máje. Rekonstrukce každé z nich si vyžádá podle prvních odhadů asi 100 milionů korun. Radnice se pokusí získat na investici dotaci z evropských programů.

„Vzhledem k našim finančním možnostem zřejmě budeme moci opravit obě ulice pouze za předpokladu, že s žádostí o dotaci uspějeme. V opačném případě bychom asi šli pouze do rekonstrukce jedné. O tom, která by to byla, zatím není rozhodnuto,“ uvedl Major.

Ulice 8. května a 1. máje navazují na ulice Denisova a Pekařská, které město nechalo opravit loni. Ulicemi prochází stejně jako již opravenými úseky jedna ze dvou tramvajových větví vedoucích z hlavního vlakového nádraží do centra krajského města. Cena oprav Denisovy a Pekařské ulice přesáhla 105 milionů korun.