Přepravu obřího mostu pro Sokolov zbrzdil státní svátek

Ostrava - Až ve večerních hodinách vyjede na silnici pravděpodobně nejtěžší mostní konstrukce, která se doposud po silnicích v České republice přepravovala. Obří souprava měřící 35 metrů a vážící 103 tuny byla sice už během dopoledne v Ostravě naložena na speciální podvalník, do pohybu se ale dá až ve 22:00.

„Nedostali jsme povolení k přepravě během státního svátku. Proto musíme počkat,“ uvedla mluvčí společnosti Vítkovice Holding Eva Kijonková. Od rána nakládaly most dva 50tunové jeřáby na speciálně upravený podvalník. „To se podařilo. Nyní souprava vyjede jen před brány závodu. Dál nesmí, až večer,“ dodala Kijonková s tím, že celý konvoj bude doprovázet šest civilních vozů a jeden s hlídkou policie.

Ocelová konstrukce mostu je svařena do jednoho celku včetně zábradlí, délka mostu je tak 35 metrů dlouhá a 5,8 metru široká. Takto těžká mostní konstrukce zatím podle Kijonkové nebyla v historii vítkovické mostárny expedována. Železniční most, který bude umístěn v Sokolově přes řeku Svatavu na trati z Chomutova do Chebu, vyrobila společnost Vítkovice Power Engineering.

Pro přepravu musí být použity dva tahače, jeden potáhne náklad vpředu, druhý bude tlačit návěs zezadu. Most pojede převážně v noci, aby nebránil běžnému provozu na komunikacích. Poslední říjnový den bude složen na místě stavby v Sokolově. Během přepravy bude nutná demontáž značek, svodidel a dalších potenciálních překážek a zábran, což bude zajišťovat tým asi 20 lidí, kteří budou tvořit doprovod a řešit průběžně očekávané i nepředpokládané problémy v místech průjezdu.

Už nyní je prý jasné, že největší problémy nastanou ve městech a obcích na kruhových objezdech, které se budou muset vzhledem k délce soupravy projíždět přímo. Za tímto účelem bude tým dopravce stavět improvizované přejezdy, čili speciální úpravy kruhových objezdů pomocí položení plechů. Technici se na cestu připravili a už nyní vědí, že je čeká šest desítek kruhových objezdů, 1100 mostů a podjezdů a tisíce značek, které budou muset odstranit a pak zase namontovat.