Ostrava – Zimní údržba silnic v Ostravě a jejím okolí bude letos organizována jinak než v předchozích letech. Společnost Ostravské komunikace, která pečuje o silnice v severomoravské metropoli, bude více dbát na to, pro kterého zákazníka právě pracuje – stará se totiž o silnice, které patří státu, Moravskoslezskému kraji i městu Ostrava. Nový systém by měl zaručit, že budou komunikace udržovány rychleji, ale zároveň to bude dražší.
Údržba silnic na Ostravsku proběhne letos jinak – rychleji a dráž
Dosud probíhala údržba silnic na Ostravsku tak, že stroje pracovaly od chvíle, kdy vyjely na ulici, a společnost Ostravské komunikace posléze vyúčtovala svým zákazníkům podíl z každého výjezdu.
Nově by měly úklidové stroje začít pracovat teprve na místě, které jedou primárně opečovat a na místo se tak dostanou rychleji. Cestu ale budou nadále platit samotné Ostravské komunikace stoprocentně vlastněné městem Ostrava a údržba se tedy zřejmě prodraží.
Plány správců jednotlivých silnic se ale příliš nelíbí ostravskému magistrátu. Náměstek primátora Vojtěch Mynář dnes uvedl, že se město bude snažit s krajskou správou silnic i ŘSD o novém systému ještě jednat. „Když vozidlo vyjede, tak by mělo začít pracovat v momentě, kdy je na silnici. Budeme se snažit to nějak upravit,“ uvedl Mynář.
V majetku státu a ve správě Ředitelství silnic a dálnic jsou v současnosti dálnice a silnice I. třídy. Krajům a krajským silničním správám patří silnice II. a III. třídy, obce se potom starají o místní komunikace, které jsou na jejich území.