Vlaky se vrátily na modernizovanou trať z Letohradu do Lichkova

Letohrad (Orlickoústecko) - Provoz na nově elektrifikované železniční trati mezi Letohradem a Lichkovem na Orlickoústecku zahájily České dráhy. Stavební práce, kvůli nimž byla v úseku více než rok nepřetržitá výluka, začaly v srpnu 2007. Kompletní dokončení celého projektu je naplánováno na konec června 2009, celkové náklady dosáhnou 1,54 miliardy korun, informoval mluvčí státní organizace Správa železniční dopravní cesty Pavel Halla.

„Po celkovém dokončení rekonstrukce a elektrizace budou moci dálkové rychlíky a tranzitní nákladní vlaky jezdit z Polska přes Českou republiku, Slovensko a Maďarsko dále na jih Evropy v elektrické trakci a vyšší rychlostí. Oproti současnému stavu odpadne nutnost měnit lokomotivy v železniční stanici Letohrad,“ uvedl Halla.

Od 1. září již začaly elektrické lokomotivy jezdit mezi státní hranicí s Polskem a Lichkovem. Modernizace trati získala dotaci Evropské unie ve výši 83,5 procent nákladů, maximálně zhruba 1,275 miliardy korun.

„Plný elektrický provoz včetně mezistátní osobní dopravy přes přechod Lichkov do Polska začne platit od nového jízdního řádu, tedy od 14. prosince,“ uvedl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Pardubicích Michal Štěpán.