Mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem byl otevřen nový dálniční úsek

Lipník nad Bečvou (Přerovsko) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo nový dálniční úsek mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem na Přerovsku. Nová část dálnice má urychlit cestu motoristům jedoucím přes Olomoucký kraj do Ostravy a zpět. Stavba, která je součástí prodloužení nejstarší české dálnice D1 až k hranicím s Polskem, si vyžádala zhruba 8,3 miliardy korun a trvala čtyři roky.

Stavebníci vybudovali v celém téměř šestnáctikilometrovém úseku nové dálnice šestipruh. „Šestipruhová dálnice byla zvolena proto, že se v tomto úseku předpokládá vysoká intenzita dopravy. Úsek bude tvořit souběh dálnice D1 od Brna a rychlostní silnice R35 od Olomouce na jedné straně a dálnice na Ostravu a rychlostní silnice R48 na Frýdek-Místek na straně druhé,“ uvedla začátkem týdne mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Součástí investice byla také stavba zhruba dva kilometry dlouhého přivaděče Bělotín, který propojí dálnici s budoucí rychlostí komunikací R48 na Frýdek-Místek a Český Těšín, a vybudování mimoúrovňových křižovatek Lipník nad Bečvou, Hranice a Bělotín.

Mezi zajímavosti stavby patří především zahloubený tunel, který převádí přes dálnici komunikaci z Hranic do obce Hrabůvka, místní potok, plynovod a dálkové vedení, uvedl ředitel výstavby úseku Aleš Novák. Doplnil, že stavebníci museli na dálnici vybudovat také dvě velké estakády, pod kterými vede migrační koridor pro zvěř.

K prodloužení dálnice D1 k česko-polské hranici ŘSD chybí dobudovat zhruba 80 kilometrů vozovky. Hotové dosud nejsou úseky Vrchoslavice - Kojetín, Kroměříž - Říkovice - Přerov - Lipník, Bělotín - Hladké Životice - Bílovec a Bohumín - hranice s Polskem. Poslední úsek z Říkovic do Přerova by měl být hotový v roce 2013.

Po dokončení výstavby má mít nejstarší česká dálnice D1 z Prahy přes Brno a Ostravu až po polské hranice 377 kilometrů.