České dráhy se v poslední době potýkají s výrazným nedostatkem komfortnějších vagonů a cestující se i na spojích označovaných jako „vlaky vyšší kvality“ setkávají s tím nejstarším, co po českých kolejích jezdí. V této situaci lze podle železničních odborů považovat projekt Bohemian Train za provokaci vedení ČD. „Do budoucna toto není cílová klientela, na kterou se České dráhy mají zaměřit,“ řekl mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček.
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je ale klíčové, že je Bohemian Train výdělečný. „Příjem z tohoto vlaku je až desetinásobný proti vlakům, které provozujeme na základě objednávky,“ uvedl Šťáhlavský. Z devadesáti jízdenek na dnešní Elton John Train se prodalo osmdesát. Výdělečností omlouvají ČD i fakt, že vozy nasazené na speciální vlak do Berlína, které byly vyrobené či zrekonstruované v posledních letech, chybějí na běžných spojích.