Strženou lávku přes koleje v Táboře nahradí podchod i nový nadjezd

Tábor – Po stržení staré lávky během rekonstrukce nádraží v Táboře se městské čtvrti stojící na obou stranách trati a Správa železniční dopravní cesty začaly přít o její nejvhodnější náhradě. Obyvatelé čtvrtí chvíli museli nádraží obcházet po skoro dvoukilometrové trase. Nakonec se domohli prodloužení nádražního podchodu a jeho vyústění na druhé straně kolejiště. U železniční stanice vzniká také nadjezd, ten se ale nelíbí místním, kteří se bojí zhoršení životního prostředí.

Dvoukilometrové obcházení nádraží, které obyvatelé východní části Tábora při cestě do centra museli absolvovat po stržení lávky vedoucí přes koleje, většině z nich vadilo. Na poslední chvíli dojednali táborští radní prodloužení podchodu pod nádražím, který lidem z východního předměstí opět usnadnil cestu. Bezbariérovou spojnicí se teď lidé dostanou nejen k vlakům, ale i z centra do předměstí.

„Tento podchod hodně uklidní situaci, protože blanické předměstí bude přístupné,“ věří místostarostka Tábora Hana Randová. Šedesátimetrový podchod stál 46 milionů korun a odborníci ho považují za jeden z nejmodernějších v Česku.

Podchod nebude jedinou spojnicí východu a západu Tábora. SŽDC buduje nad železniční tratí nový most. Jeho výstavbu ale provázejí spory. Lidé ze sousedství se obávají hluku a prašnosti kvůli nárůstu dopravy. Nerozhodnou-li se táborští obyvatelé stavbu zablokovat, začnou po mostě auta jezdit zřejmě příští rok v červnu.