Nový rok na kolejích bude ve znamení rekonstrukce trati Plzeň–Cheb a nových vozidel ČD

Praha – Správa železniční dopravní cesty má příští rok nadále rekonstruovat několik významných tratí. Státní společnost by měla zkultivovat také několik dalších nádraží. Změn by se měl dočkat také vozový park Českých drah, do 2. třídy pendolina by se měly dostat zásuvky, reálně opět začíná vypadat nákup nových vagonů.

SŽDC: Rekonstrukce tratí i budov

Na konci roku 2009 by mělo být o něco příjemnější cestování mezi Plzní a Chebem. Na rekonstrukci západní větve 3. tranzitního koridoru by se mělo nadále zaměřit více sil, SŽDC se zatím soustředila spíše na Moravu. Na jaře by se mělo po optimalizované trase jezdit z Plzně do Stříbra, další část trati má být rekonstruována po zbytek roku.

„V úseku mezi Rokycany a Plzní předpokládáme výstavbu dvou tunelů, ty zkrátí jízdní dobu mezi Rokycany a Plzní o šest kilometrů,“ přiblížil možný přínos nové stavby mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Společnost, která se stará o železniční infrastrukturu a nově také přiděluje dopravní cestu, chce příští rok do tratí investovat 23 miliard korun. Vedle trati Praha–Plzeň–Cheb půjdou tyto peníze zejména do optimalizace trati Praha–Tábor–České Budějovice a do rekonstrukce řady nádražních budov. Opravená nádraží by měla být na konci roku 2009 k vidění třeba v Havlíčkově Brodě, Kroměříži nebo Mariánských Lázních.

ČD: Náznaky změn, opakování slibů

V čele vlaků Českých drah by se měly v roce 2009 prozatím zkušebně objevovat nové lokomotivy řady 380. Mělo by jít o první lokomotivy ČD, které budou moci jezdit 160kilometrovou rychlostí po celé republice. Starší stroje, které dosahují této rychlosti, mohou jezdit pouze na severovýchodě Česka, vlaky zajíždějící například do Brna, Plzně nebo Českých Budějovic vodí buď pomalejší lokomotivy nebo stroje pronajaté z Rakouska či Slovenska.

Přibudou také další rekonstruované motorové vozy typu Regionova, ČD ale zatím nevědí, kolik jich v roce 2009 nakonec dostanou. Generální oprava čeká pendolina. Do druhé třídy sedmivozových jednotek s naklápěcí skříní by se měly dostat zásuvky, mělo by také být možné lépe se z paluby pendolina připojit k internetu. „Předpokládáme dosazení zesilovače pro počítače, pro internet ve vlaku,“ uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového odboru ČD.

České dráhy opět začínají hovořit o nákupu stovky ojetých vozů ze zahraničí. Původní dohoda s německými drahami padla, vedení ČD teď ale připravuje výběrové řízení. Podle slibů Českých drah by měly „repasované“ vagony začít na jejich vlacích jezdit v polovině roku. Obdobné sliby o nákupu nových vagonů v polovině roku ovšem byly z čela ČD slyšet již loni.

Vydáno pod