Bezpečnost tramvají se postupně zlepšuje

Praha - Okresní soud v Olomouci včera odsoudil na rok a půl bývalého řidiče olomouckého dopravního podniku za těžké zranění tříletého chlapce. Řidič tramvaje loni v červnu chlapci neúmyslně přivřel do dveří tramvaje nohu a táhl ho více než sto metrů. Podobných tramvajových nehod přibývá. Přesto se bezpečnost tramvajové dopravy postupně zlepšuje, starší tramvaje se modernizují. Podle Petra Moose z dopravní fakulty ČVUT je povrchová kolejová doprava poměrně bezpečná, účastníci dopravního provozu ve městě mají respekt před kolejovými vozidly.

Rychlost jízdy a ohleduplnost řidičů je už několik let v hledáčku Drážní inspekce, v hlavním městě navíc začala bezpečnost v hromadné dopravě od loňského roku hlídat i policie, která zajišťuje veřejný pořádek, bezpečnost cestujících a samozřejmě i určitou kvalitu služby, například vykáže cestující, kteří obtěžují své okolí.

Letitým problémem hromadné dopravy v Česku jsou například bezbariérové přístupy. Problémem je i zastaralá technika, která byla i jedním z důvodů loňské čelní srážky tramvají na ostravské jednokolejce, zajištění bezpečné jízdy pro cestující tak může být ještě během na dlouhou trať.

Rozhovor s Petrem Moosem (zdroj: ČT24)

Ve světě je výchova řidičů pro městskou hromadnou dopravu velice důležitým prvkem a na rozdíl od České republiky se využívá i praktická příprava na trenažérech, kde řidiči nacvičují i různé mimořádné situace, uvedl Moos.

Tramvaje disponují koncovými spínači zavírání dveří tak, aby je nebylo možné rozjet s otevřenými dveřmi. Nejmodernější tramvaje mají i kamerové systémy, aby řidič viděl detailně stav svého vozidla. Důležité jsou i zvýšené nástupní plochy.