Nemyslíš – zaplatíš! diskutovaná kampaň pokračuje novým spotem

Praha - Nemyslíš - zaplatíš! diskutovaná kampaň ministerstva dopravy pokračuje novým spotem. Ten upozorňuje na to, že pokud se lidé na zadních sedadlech aut nepřipoutají, mohou zabít i spolujezdce před sebou. Ode dneška ho vysílají televizní stanice. Sdělil to PR manažer agentury Euro RSCG PR Michal Vlasák.

Diváci tak v televizním vysílání mohou vidět, jak manželka po nárazu svým tělem usmrtí manžela sedícího za volantem. Nový klip upozorňuje na častou chybu českých účastníků silničního provozu. Polovina z nich prý v průzkumu přiznala, že se v obci na zadních sedadlech nikdy nepoutá. „Přitom statistika říká, že 71 procent osob usmrcených při nehodě na zadních sedadlech bylo nepřipoutaných,“ uvedl Vlasák.

Nejbrutálnější část bude zakrytá černým čtvercem

Televizní stanice Nova a Prima budou tragický okamžik nehody zakrývat černým čtvercem a plnou verzi odvysílají až po desáté večer. „Činí tak z obavy před postihem ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Česká televize vysílá klipy po celý den v plné verzi, před nimi však zařazuje krátké varování,“ uvedl Vlasák.

Kampaň na sebe upozornila v prosinci, kdy byl vysílán spot s názvem Blázinec. V něm na palubní desce osobního vozu umírá zakrvácené malé dítě, které tak doplatilo na nedbalost své matky, jež ho před jízdou neupoutala v autosedačce. Nova a Prima brutální okamžiky spotu zakrývaly před 22:00 černým čtvercem, ČT jej vysílal i přes den v kompletní podobě, ale ne kolem dětských pořadů a s upozorněním pro rodiče.

Vysílací rada ale dosud o jednotlivých spotech nejednala. „Nějaká podání na spoty (kampaně) přišla, ale rada se zatím jednotlivými spoty nezabývala,“ řekl dnes šéf úřadu RRTV Petr Bartoš.