Soudkyně dnes vyslechla poslední zraněné z loňské havárie, poté před soudní senát předstoupili úředníci ostravského magistrátu a dopravního podniku, kteří měli vnést světlo do stavu technického zabezpečení jednokolejky v okamžiku tragédie.
Hroch uvedl, že je hlavním viníkem, připustil ale, že jednokolejná trať, které dodnes chybí elektronické jištění, mohla mít lepší bezpečnostní opatření. Bezpečnostní opatření na trati se od 30. let minulého století nezměnila a právě chyba řidiče Jiřího Hrocha, který nehodu zavinil, odstartovala diskusi o zabezpečení jednokolejky. Hroch se u soudu omluvil, s osmiletým trestem ve vězení víceméně počítá.
Bývalý i současný ředitel ostravského dopravního podniku ale dnes před soudem odmítli, že by společnost jakýmkoliv způsobem tragickou srážku zavinila. Oba odmítli i morální odpovědnost za nehodu. „Necítím vinu. Trať byla schválena a nebyly na ní zjištěny žádné nedostatky,“ uvedl bývalý ředitel ostravského dopravního podniku František Vaštík. On i jeho nástupce František Kořínek trvají na tom, že vedení podniku v souvislosti s nehodou nic nezavinilo.
Soudkyni ale museli vysvětlovat, proč se neřešily mimořádné události, které se na trati ještě před tragickou srážkou staly. V minulých letech proti sobě tramvaje vyjely několikrát. Vždy ale stihly zabrzdit a situace se vyřešila couváním. Kořínek tvrdí, že z pohledu Dopravního podniku Ostrava se nejednalo o mimořádné události, a proto nikdo necítil potřebu něco hlásit. Dopravnímu podniku už proto Drážní inspekce za nenahlášení a neřešení těchto mimořádných událostí udělila dvě pokuty v celkové výši 1,2 milionu korun.