Honda uvedla na trh nový hybrid Insight

Tokio - Nový hybridní model Insight dnes uvedla na trh japonská automobilka Honda Motor. Společnost hodlá tento automobil prodávat ve Spojených státech za méně než 20 000 dolarů. Podle agentury AP tak Insight bude nejlevnějším hybridem na trhu. Hybridní auta kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot.

Model bude již od pátku v prodeji v Japonsku, kde bude jeho cena začínat na 1,89 milionu jenů (necelých 470 000 korun). Koncem března se dostane na evropský trh a začátkem dubna se začne prodávat také ve Spojených státech, píše agentura Reuters.

Model Insight má ve Spojených státech zaregistrovanou spotřebu 5,9 litru na 100 kilometrů ve městě a 5,5 litru na dálnici. Podle jeho hlavního inženýra Jasunariho Sekiho má však potenciál pro spotřebu pouhých 3,3 litru na 100 kilometrů. Cílem Hondy je, aby se hybridní modely na jejím celkovém prodeji do roku 2015 podílely zhruba deseti procenty.

Jasnou světovou jedničkou v oblasti hybridních automobilů je Toyota. Její model Prius vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh a je dosud nejprodávanějším vozem svého druhu. Celkový prodej tohoto modelu loni překročil milion vozů.