Ve čtvrtek začne ženevský autosalon, představí se 55 novinek

Ženeva – Jeden z největších světových autosalonů začne ve čtvrtek v Ženevě. Na 79. ročníku této akce je navzdory krizi, která významně dopadla na automobilový průmysl, oficiálně ohlášena světová premiéra 55 nových modelů. Nakonec jich ale zřejmě bude přes 80. Tři z nich do Ženevy přiveze Škoda. Stranou nezůstávají ani krachující detroitské automobilky, které představují zejména novinky svých dceřinných společností.

Škoda přiveze do Ženevy tři novinky. Jednou z nich je nová designová verze Scout pro stávající model Fabia Combi, která se má přidat k dosavadním vozům Octavia Scout a Roomster Scout. Dalším vozem, který ohlásila mladoboleslavská automobilka, je lehké SUV Škoda Yeti. Půjde o pátou modelovou řadu. Firma oznámila, že vytvoří toto vozidlo před dvěma lety, předtím již byla známa stejnojmenná studie. K pohonu tohoto vozu budou sloužit tři benzínové a dva vznětové motory. Uvažuje se i pohonu všech kol. Třetím vozidlem, které přiveze Škoda na ženevský autosalon, je nová verze Octavie nazvaná Greenline. Tento vůz má mít podobně jako další „zelená“ auta co nejnižší emise díky dlouhým převodům nebo pneumatikám s co nejnižším valivým odporem.

Na autosalonu v Ženevě se prezentují také značky patřící trojici krachujících detroitských automobilek, které výrazně postihla finanční krize. Ford přijíždí do Švýcarska s modelem Focus RS, který je ovšem známý už půl roku, letos na jaře se ale má končeně dostat do prodeje. Rychlejší verzi běžného vozidla představuje také Mazda v podobě typu 3 MPS. Do světa vysokých výkonů se vydal také Opel, který chce do Ženevy přivézt verzi OPC nové Insignie. Chevrolet představí také novou generaci městského vozu Spark, který vyrábí asijská pobočka automobilky a v Česku se zpočátku prodával jako populární Daewoo Matiz.

České motoristy může zajímat také například facelift malého Renaultu Clio, zcela nový Volkswagen Polo nebo hot hatch Golf GTI od téhož výrobce. Zajímavostí bude premiéra levného Tata Nano, který se má prodávat za ceny odpovídající 45 tisícům korun.

Podle šéfredaktora časopisu Auto 7 Jana Blažka se možná jednotlivé značky budou snažit na výstavě zaujmout střízlivějším a ekonomickým dojmem.