Nová trať na ruzyňské letiště výrazně zkrátí i cestu do Kladna

Praha – Nová železniční trať, která povede z pražského Masarykova nádraží na ruzyňské letiště a zčásti nahradí dosavadní Buštěhradskou dráhu, zkrátí cestu vlakem z Prahy do Kladna až o čtvrt hodiny. V současné době trvá rychlíkům a spěšným vlakům cesta mezi oběma městy 39 minut a zastávkovým osobním vlakům 56 minut. Vlak bude vedle současných stanic stavět ve čtyřech nových zastávkách. Ty vzniknou u Výstaviště, v Liboci, mezi Hostivicemi a Jenčí a poslední je navržena nedaleko Kladna s pracovním názvem Pletený Újezd. Vyplývá to z materiálu, který vypracovalo sdružení firem Metroprojekt Praha a Sudop Praha a který projednali pražští zastupitelé na posledním zasedání výboru dopravy.

Cesta zrychleným spojem místo současných 39 minut potrvá 27 minut,
cestující v osobním zastávkovém vlaku ušetří proti současným 56 minutám 15 minut. Na letiště se po modernizaci trati dostanou lidé z Masarykova nádraží zrychleným spojem za 20 minut a zastávkovým za 26 minut.

Vlaky budou z Masarykova nádraží jezdit po své současné trase přes
Negrelliho viadukt do stanice Praha-Bubny. Ta bude podle projektu
posunuta blíže k viaduktu, aby bylo možné snadno přestoupit na metro ve stanici Vltavská. Dnes je takový přestup velmi náročný, protože se musí stanice metra obcházet. Z Buben bude trať vedena nově po estakádě, která překoná třídu Dukelských hrdinů.

Ke stanici Praha-Dejvice pojedou vlaky v novém mělkém tunelu, stanice s přestupem na metro Hradčanská bude nově zahloubena. Do Veleslavína, kam by v budoucnu mělo vést prodloužené metro A, bude železnice pokračovat v hloubeném tunelu. Následovat bude nová zastávka Liboc v blízkosti nádrže Džbán a přírodního areálu Divoká Šárka.

Současná stanice Praha-Ruzyně bude posunuta za křížení s ulicí Drnovskou. V těchto místech se trať rozvětví, část vlaků bude odtamtud pokračovat do Kladna, část bude zajíždět po novém úseku k letišti. Železnice k letišti bude kopírovat pražský dálniční okruh, před křížením s Evropskou ulicí vznikne zastávka Dlouhá míle, která by měla v budoucnu zajistit přestup na prodloužené metro A. Poté bude trať pokračovat do cílové stanice Letiště Ruzyně, která bude hloubená a umožní přestup k oběma terminálům.

Trať mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno bude také modernizována, vlaky tam budou moci jezdit rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. K současným zastávkám Hostivice, Jeneč, Pavlov a Unhošť přibudou zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd. Stanici Unhošť nahradí Malé Přítočno. Na území Kladna bude vlak zastavovat ve třech stanicích, konečnou bude Kladno-Ostrovec.

Projekt modernizace trati Masarykovo nádraží – Kladno s odbočkou na letiště má zatím hotovou projektovou dokumentaci. Realizován by měl být v letech 2010 až 2013.

Vydáno pod