O víkendu začnou práce na dálnici mezi Bratislavou a Trnavou

Bratislava – Řidiči cestující po slovenské dálnici D1 z Bratislavy do Trnavy musí od soboty očekávat, že se na cestě zdrží. Vytížený úsek autostrády, která má v budoucnu spojit Bratislavu, Žilinu a Košice, se totiž začne rozšiřovat ze čtyř na šest pruhů a během výstavby bude v úseku Bratislava – Trnava řada omezení. Práce by měly skončit za rok v dubnu, stát do té doby vloží do stavby přibližně 36,5 milionu eur (984,7 milionu korun). S komplexní rekonstrukcí obzvláště vytížené vozovky se počítá do roku 2011.

Přípravné práce na 35kilometrovém úseku slovenské D1 mezi Bratislavou a Trnavou jsou rozdělené na osm kratších úseků. „Žádný z úseků nebude delší než 5,5 kilometru,“ poznamenal šéf Národní dálniční společnosti Igor Choma. Nejprve se bude do konce dubna zpevňovat krajnice současné vozovky. Doprava bude vedená ve dvou jízdních pruzích v každém směru, maximální rychlost ale bude snížená na 80 kilometrů za hodinu. Obvyklá povolená rychlost na slovenských dálnicích je 130 kilometrů za hodinu.

Od května se následně začne rekonstruovat střední dělicí pás, kde kromě jiného současná ocelová svodidla nahradí betonová. Nadále však na dálnici zůstanou motoristům k dispozici čtyři pruhy a bude platit omezení rychlosti. Po ukončení prací vzniknou tři jízdní pruhy v každém směru, budou však užší než ty současné.

Kromě rozšíření D1 se počítá s vybudováním souběžných dvouproudových silnic v každém směru, které budou sloužit jako sběrné komunikace pro přilehlé obce a města. Pomoci by také měly v případě nehod na D1, které komplikují dopravu hlavně v době dopravní špičky. Vytíženým dálničním úsekem z Bratislavy do Trnavu projede v pracovních dnech podle Chomy asi 55 tisíc vozů denně.