Po nehodě stále nejezdí vlaky přes Vršovice na Kolín

Praha – Dálkové vlaky jedoucí z pražského Wilsonova nádraží přes Český Brod na Kolín nadále jezdí přes Libeň. Ve Vršovicích, kudy většinou projíždějí, stále nejsou odstraněny všechny následky sobotní nehody rychlíku s posunovací lokomotivou. Většina jich sice byla odstraněna již o víkendu, ale k obnovení provozu na kolejích spojujících Vršovice a Malešice je potřeba ještě opravit zabezpečovací a sdělovací techniku. Aby se rozkopaná trať mezi Libní a Běchovicemi nepřetížila, musí s komplikacemi počítat také cestující v příměstských vlacích od Kolína a Českého Brodu.

„Trafa zabezpečovací a sdělovací techniky železniční stanice Vršovice jsou poškozená u poškozené výhybky. Do tohoto úseku proto nelze vrátit provoz,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla s tím, že v úterý se začne intenzivně pracovat na poškozené zabezpečovací a sdělovací technice ve Vršovicích.

Protože na trati z Libně do Běchovic probíhá rekonstrukce, je velmi náročné dostat skrze ni všechny vlaky. Situace se ještě více zkomplikuje v noci z pondělí na úterý. „Od 22:50 do úterý bude plánovaná výluka na trati Běchovice – Libeň, proto budou dieselové lokomotivy tahat soupravy mezi pražským hlavním nádražím a Malešicemi. V úterý od 04:10 se začne opět dvoukolejně jezdit po dočasné trase Libeň - Běchovice,“ doplnil Halla. Vlaky z Prahy do Vraného nad Vltavou i do Benešova jezdí přes Vršovice po nepoškozených kolejích bez omezení.

Od pondělního rána do obnovení provozu na trati Vršovice – Malešice jezdí všechny osobní vlaky z Kolína, resp. Českého Brodu, do Prahy Masarykova nádraží mezi Běchovicemi a Libní přes Malešice. Nebudou proto zastavovat v zastávkách Dolní Počernice a Kyje, České dráhy doporučily cestujícím, aby do těchto zastávek dojeli jinými prostředky městské hromadné dopravy. Takto odkloněné vlaky přijedou do Libně a na Masarykovo nádraží asi s desetiminutovým zpožděním.

Přibližně desetiminutová až čtvrthodinová zpoždění ovšem nabírají i dálkové vlaky, které musí kvůli pracím v úseku Libeň – Běchovice čekat, až se jim uvolní kolej.

Právě kvůli pracím na hlavní trati jezdí letos téměř všechny vlaky z Wilsonova nádraží do Kolína po dlouhé objízdné trati přes Vršovice a Malešice, kterou jindy využívá především nákladní doprava. Po Novém spojení z pražského hlavního nádraží do Libně zatím projíždějí vlaky s cestujícími pouze v noci. Intenzivní doprava novým tunelem začne zřejmě až po skončení prací na trati mezi Libní a Běchovicemi a posléze také mezi Běchovicemi a Úvaly.