Ze Stránské skály do Líšně možná opět pojedou tramvaje

Brno – Z brněnské Stránské skály do staré Líšně zřejmě opět budou jezdit tramvaje. Městští radní se po mnoha letech rozhodli podpořit tento projekt, o který léta žádají dopravní nadšenci. Na líšeňském nádraží je totiž dnes muzeum městské hromadné dopravy. Dříve tam tramvajová trať vedla, v 60. letech ale byla zrušena, postupně zpustla a velkou část infrastruktury navíc rozkradli zloději kovů. Nyní by tramvaje měly jezdit po docela nové trati, která bude sloužit běžnému provozu a měla by zlepšit dopravní spojení do staré Líšně.

Technické muzeum Brno, kterému patří expozice starých tramvají v Líšni, dosud usilovalo o obnovení původní trati pro historické jízdy. Podle primátorova náměstka Ladislava Macka ale původní koleje obnoveny nebudou. „To, co tam je teď, je nepoužitelné. Je to torzo, navíc jen jedna kolej,“ řekl Macek. Při opravě by se tak drážní těleso včetně kolejí vybudovalo znova. Náklady náměstek odhadl na 200 milionů korun.

Trať do Líšně vznikla na počátku 20. století jako železniční trať. Ve 40. letech byla Líšeň připojena k Brnu a dráhu převzal dopravní podnik, který ji zdvojkolejnil, elektrifikoval a přizpůsobil provozu tramvají. Ty jezdily do Líšně do roku 1964. Sedm roků po ukončení provozu byl na opuštěném nádraží zřízen depozitář historických tramvají brněnského Technického muzea.