Plzní jezdí „interaktivní“ tramvaj

Plzeň – V ulicích Plzně se objevila nově přebarvená tramvaj, která propaguje vědecké centrum Techmania. Cestující v jejím interiéru naleznou přes čtyřicet různých logických otázek, hádanek a úkolů. Odpovědi na ně jsou k dispozici v jiné části vagonu. Po městě bude "interaktivní" tramvaj jezdit dva roky. Zaplatit se ji podařilo z projektu, na který Techmania dostala téměř pětimilionovou evropskou dotaci.

„Tramvaj je součástí projektu mediální podpory centra, jež je spolufinancován EU. Peníze vydáme na propagaci, kromě tramvaje i na letáky a další aktivity jako spoty v rádiu a podobně,“ uvedla projektová manažerka centra Barbora Černíková.

Jízda v upravené tramvaji má podle ní cestující přinutit, aby se zamysleli, a dále vyzdvihnout to, že Techmania je instituce pro popularizaci vědy. Kromě toho v ní pasažéři najdou vždy aktuální informace o muzeu a pozvánky na připravované akce.

Cílem projektu zaměřeného na mediální podporu je zvýšit povědomí lidí o tom, že zde existuje moderní interaktivní muzeum. „Od otevření loni v listopadu nás navštívilo přes 20 tisíc lidí, rádi bychom dosáhli 70 tisíc za rok, což je náš prvotní cíl,“ uvedla Černíková.

Nejčastějšími návštěvníky muzea jsou o víkendech rodiny s dětmi, přes týden školní skupiny. Podle šéfa celého projektu Vlastimila Voláka by zhruba 30 až 40 procent návštěvníků měli tvořit mladí lidé do 18 let.

Nejedná se o první pokus o popularizaci vědy v městské hromadné dopravě. Loni umístil Dopravní podnik hl. m. Prahy na několik svých tramvají reklamy propagující výzkum ve švýcarské laboratoři CERN.

Vydáno pod