Podrobné informace o všech variantách mají být zveřejněny od příštího týdne na internetových stránkách kraje. Kraj podle hejtmana Stanislava Eichlera žádnou z variant nepreferuje, rozhodnout chce až na základě veřejné diskuse. Pravděpodobně ale bude přijata buď severní nebo střední varianta. „Třetí, jižní varianta, prochází sousedním Středočeským krajem a situaci v Libereckém kraji by neřešila, motoristé by si stejně cestu do Jičína zkracovali přes Český ráj a situace v obcích, jako je třeba Ktová, by se nijak nezlepšila,“ vysvětlil hejtman.
Každá z variant má podle Eichlera svá pro a proti a bude na dotčených samosprávách a občanech, kterou podpoří. Severní varianta by napojila Semilsko, a mohla by tak region zatraktivnit pro investory a zajistit nová pracovní místa. Její výstavba ale podle odhadů přijde stát na 37 miliard korun. Střední varianta, která z velké části kopíruje současnou silnici, by sice stála zhruba polovinu, od začátku proti ní ale bojují ekologická sdružení. Silnice totiž vede chráněným územím Českého ráje, které rozděluje. To se ochráncům přírody nelíbí.
Nové automobilové spojení Liberce a Turnova s Hradcem Králové považují za důležité policisté a řidiči. Současná stará silnice je podle nich nebezpečná a kapacitně nestačí. Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic po ní denně projede až 10 tisíc automobilů.