Nově vyrobené škodovky nebudou mít ve výbavě rezervu

Praha - Vozy automobilky Škoda vyrobené od konce května budou bez náhradního kola. V provedení modelového roku 2010 rezervu nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky, informoval o tom na svých webových stránkách týdeník Profit. Podle mluvčího automobilky Evžena Krauskopfa tuto změnu umožňují nové předpisy. Dodal, že k obdobnému řešení přistupuje také řada jiných evropských výrobců.

Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise. „Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k defektu dochází jen výjimečně,“ doplnil Krauskopf s tím, že pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na výměnu vztahovat záruka mobility. Mnozí motoristé si podle něj k výměně zavolají asistenční službu.

Další změny, které přinese modelový rok 2010, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi, píše Profit.

Příští rok chystá automobilka rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění Profitu půjde zejména o novou nabídku motorů. V modelové řadě Fabia by se měl zvýšit podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf).