„Zvláštní jízdní řád je odlišný od běžného nejen časy, ale i umístěním náhradních zastávek,“ upozornil Omelka. Náhradní autobusy z Karlových Varů nebudou zastavovat v Nové Roli-zastávce a Nejdku-Suché. Tyto zastávky obslouží druhá linka náhradní autobusové dopravy, jejíž spoje budou vyrážet až od nádraží v Nové Roli, některé autobusy pojedou také z Chodova. Náhradní spoje z Karlových Varů naopak zastaví na několika autobusových zastávkách v Nejdku.
Rekonstrukce krušnohorské železnice, jíž ve značné míře využívají turisté prakticky ve všech ročních obdobích, trvá už třetí rok a vyžádala si dosud přibližně 50 milionů korun. Poslední velká výluka byla v loňském roce, kdy byl uzavřen úsek mezi Nejdkem a Potůčky. Na železnici, kde zajišťují přepravu cestujících České dráhy, se opravují nejen koleje či výhybky, ale i tunely a přejezdy.
Železnice z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu je v úseku od Nejdku druhá nejvýše položená trať v Česku. Byla dokončena v roce 1899 a s odkazem na rakouskou vysokohorskou železnici se jí říká Krušnohorský semmering. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku překonává vlak na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů. Projíždí tu třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou. Tady se vlak otáčí do protisměru obloukem o poloměru 180 metrů a dostane se až do nadmořské výšky 915 metrů. Jezdí po ní staré motoráky ČD a jejich rekonstruovaná verze – tzv. regionovy. O víkendech se na této trati mohou cestující setkat také s moderní německou dieselovou jednotkou Desiro.