„Tohoto čísla se nám podařilo dosáhnout zejména díky předchozí náborové kampani,“ konstatoval Martinů při představení nového televizního spotu. Martinů si od nové kampaně slibuje, že posune policejní podstav pod úroveň 4 tisíc příslušníků, které přibližně v současnosti policii scházejí.
„Loni nám odešlo něco málo přes 3 000 policistů, letos odhadujeme, že to bude zhruba 1 000 policistů do konce roku. Pokud k tomu připočteme odhad, kolik nabereme i díky náborové kampani, tak bychom se chtěli dostat na cílové číslo 43 500 a ten podstav by mohl činit něco pod 4 000, přesněji 3 700,“ uvedl policejní prezident s tím, že cílovou skupinou náborové kampaně jsou občané ČR ve věku 18-35 let, kteří splňují psychologická, kondiční a zdravotní kritéria.
Ivan Langer o hesle Pomáhat a chránit:
„Pomáhat a chránit není jen nápis na policejních autech, není to jen heslo na plakátech. Pomáhat a chránit v sobě zahrnuje základní filosofii reformy Policie ČR… Je to smysl práce u policie.“
Marketingový odborník Daniel Köppl:
„To motto (Pomáhat a chránit) je lehká amerikanizace, snaha o jakoby americkou podobu policie. Na druhou stranu to není nic neobvyklého, většina značek má tendenci se přiblížit spotřebiteli… Pokud jde o náborovou kampaň, její hlavní přínos je ve zlepšení image policie… Dává to zhruba informaci, jaká policie je a co od ní můžeme čekat.“
Kampaň má také povzbudit policisty ve službě
Policejní ředitel pro lidské zdroje Roman Fidler řekl pro ČT, že nová kampaň se nesoustředí pouze na potenciální uchazeče o policejní ostruhy, ale také má povzbudit policisty, kteří již v řadách bezpečnostních složek působí. Podle Fidlera byla předcházející kampaň jedním z důvodů, proč loni k policii nastoupilo nejvíce nováčků za posledních několik let. „K policii nastoupilo 3 800 lidí, když budu mluvit rámcově… K tomu, aby mohl tento počet nastoupit, se muselo hlásit minimálně jednou tolik uchazečů, protože výběrové řízení je velice náročné a do našich řad se dostane maximálně 50 procent lidí, kteří mají zájem u policie pracovat,“ vykreslil pro ČT situaci Roman Fidler.
Náborový televizní spot se inspiruje skutečnou událostí
Televizní spot režiséra F. A. Brabce vychází ze skutečné události. V únoru 2006 zachraňovali dva policejní příslušníci Miroslav Havelka a Martin Černý krátce po druhé hodině odpolední v obci Chvaletice chlapce, pod kterým se prolomil led. „Je to špičkový profesionální výkon celého týmu, který spot zrealizoval,“ komentoval krátce svůj počin režisér Brabec.
Marketingový odborník a šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl soudí, že televizní spot má na případné zájemce o práci u policie jen minimální účinek. „Pokud jde o shánění lidí, tak nejúčinnější jsou opravdu tisková a internetová inzerce, kde prostě dáte inzerát, co nabízíte a co požadujete, a tam to klapne nejlépe,“ řekl ČT Daniel Köppl. Představa, že po odvysílání televizního spotu bude stát před náborovými středisky fronta kvalitních uchazečů, je v Köpplově pohledu iluzorní.

- Ilustrační foto autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/816/81520.jpg
- Ilustrační foto autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/537/53655.jpg
- Roman Fidler autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/816/81519.jpg
- František Antonín Brabec autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/816/81570.jpg