Podle Andera dnes v Brně funguje skoro 20 křižovatek, kde tramvaje a trolejbusy dostávají přednost. Zařízení, které rozpozná blížící se vůz MHD, lze do semaforu namontovat tam, kde mají tramvaje, trolejbusy a autobusy vyhrazený pruh a mohou přijet přímo ke světlům. Odborníci na dopravu nyní vyberou další místa, kam by se elektronika hodila.
Z dotací by se v Brně mělo kromě toho nakupovat ještě zařízení pro kontrolu dopravy na vyhrocených místech a v tunelech. Když se tam například stane dopravní nehoda, dispečeři a policie budou rychle schopni řidiče z příjezdových cest odklonit na objížďky. Mají se posilovat i elektronické ukazatele informující automobilisty o volných parkovacích místech. Řidiči by tak měli méně přejíždět po centru Brna a volné stání hledat.
Na pořízení takzvané dopravní telematiky nyní na magistrátu zpracují žádost o evropské peníze. Investice jsou naplánované do let 2010 až 2013.