První zkušenosti po studiu na Bombajské univerzitě získával v otcově firmě, která vyvážela jutu do Číny a Británie. Na vlastní dráhu se bystrý a podnikavý Džamšéddží vydal v roce 1868, kdy koupil zkrachovalý mlýn, ve kterém nově rozjel textilní továrnu s bavlnou.
Chtěl vybudovat železárny a ocelárny, vzdělávací ústav na světové úrovni, hotel a také vodní elektrárnu. Za jeho života se podařilo realizovat pouze výstavbu věhlasného hotelu Tádž Mahal v Bombaji, jenž se loni stal dějištěm teroristických útoků.

Rozhovor se Zdeňkem Vackem
Další Džamšéddžího sny ale bohatě naplnili jeho synové, kteří v roce 1907 založili železárny a ocelárny Tata a za století dokázali rodinný podnik přivést mezi nejlépe prosperující firmy světa. V současné době má koncern Tata zhruba 200 000 zaměstanců.
Automobily firma Tata vyrábí od roku 1954 a převážně se jedná o terénní vozy. V březnu indická automobilka Tata Motors oficiálně uvedla na trh netrpělivě očekávaný nejlevnější vůz světa Nano, který se prodává za zhruba 100 tisíc rupií (přibližně 40 tisíc korun). V roce 2011 by se měl vůz Tata Nano objevit i v Evropě, uvedl motoristický publicista Zdeněk Vacek z časopisu Auto Tip.