Auta vybavená senzorově řízeným magnetickým zařízením pod sedadlem by z pruhů na svršku vozovky nasávala energii za jízdy indukcí bez přímého kontaktu. Předpokládá, že by pruhy byly široké od 20 do 90 centimetrů a dlouhé možná několik set metrů.
Autory projektu jsou vědci z Korejského pokrokového institutu vědy a techniky (KAIST) v Tedžonu. V areálu ústavu si vybudovali prototyp pro elektřinou poháněné vozíky používané na golfových hřištích a teď pracují na dalším pro auta a autobusy.
Někteří jihokorejští výrobci automobilů už na novém systému spolupracují. Systém schopný napájet více elektromobilů současně by umožnil zmenšit jejich baterie a zvýšit jejich dojezd.
Náklady na instalování jsou odhadovány na 400 milionů wonů (asi 6,35 milionu korun) na kilometr silnice. Elektřina je navíc, napsala agentura Reuters.