Za první čtyři měsíce letošního roku zahynulo podle Kuchálika na českých přechodech osm lidí a téměř tři sta dalších utrpělo zranění. Předloni za stejnou dobu zemřeli na přechodech tři lidé, poté číslo opět začalo růst. Jedním z důvodů relativní nebezpečnosti tuzemských přechodů je i jejich špatné označení, kdy se značka upozorňující na přechod ztrácí v záplavě dalších.
Podle Ústředního automotoklubu je proto vhodné upozornit na přechod jinak než značkou – pomocí světla, jehož barva se navíc dokáže měnit. „Standardně je přechod označen bílým světlem, aby si řidič uvědomil, že tam je přechod, ale v případě, že se blíží chodec a vstoupí do určité zóny, rozsvítí se varovné červené světlo,“ popsal fungování přechodových světel Pavel Kuchálik.

Rozhovor s Oldřichem Vlasákem a Pavlem Kuchálikem
Pro instalaci podobných světel a další úpravy přechodů bude potřeba přesměrovat peníze přicházející do Česka z evropských fondů, upozornil Oldřich Vlasák. Při úpravách přechodů je ovšem zároveň vhodné hlídat plynulost dopravy a nesnižovat počet parkovacích míst.