U skupiny nejslabších motocyklů dojde k podstatné změně, kdy na ně bude možné získat řidičák až od 16 let. Zůstane skupina A1 pro stroje do 11 kilowattů (kW), nově vznikne A2 do 35 kW výkonu motoru a od minimálního věku 18 let. Úplnou novinkou potom bude skupina A od 24 let. Kdo bude mít minimálně dvouletou praxi na slabší motorce, tak může tuto skupinu získat už ve 20 letech.
„Nechceme už situaci, kdy si osmnáctiletý člověk pořídí velmi silnou motorku, se kterou nemá zkušenosti, proto až ten věk 24 let,“ doplnil Hanzelka. Skupina mladých motorkářů je opravdu riziková.

Telefonát Karla Hanzelky
Instruktor by měl také podle úvahy nově žáka usměrňovat přes vysílačku z doprovodného auta. A stejné to bude i v případě jízdy před zkoušejícím komisařem. Zástupci autoškol tvrdí, že novinka kvůli provozu doprovodného vozidla výuku prodraží. Nijak výrazně proti ní ale nevystupují.
Za loňský rok zemřelo podle statistik na silnicích 129 motorkářů.