Německá pendolina jezdí bez naklápění a nabírají zpoždění

Berlín – Některá německá dieselová pendolina, tedy jednotky s naklápěcí technologií umožňující rychlejší projíždění oblouků, jezdí v současnosti pomaleji. Německé dráhy (DB) se totiž rozhodly u 150 vlaků ze série svých novějších pendolin řady 612 naklápěcí technologii dočasně nepoužívat. Podle rozhodnutí spolkového drážního úřadu je před obnovením provozu naklápění pendolin řady 612 nutné vyměnit jednu ze součástek, která ho umožňuje. Na některých linkách proto nabírají vlaky drobná zpoždění, informovaly Německé dráhy na svém webu.

Omezení se dotklo 150 z celkových 192 dieselových jednotek řady 612, které DB vlastní. Netýká se starších pendolin řady 610. Podle informací Německých drah se omezení nedotkne provozu pendolin na trati Norimberk – Hof – Drážďany, která vede z velké části podél německo-českých hranic. Se zpožděními, která způsobí pomalejší jízda vlaků, musí cestující počítat na tratích v zemích Bavorsko, Sasko, Sasko-Anhaltsko a Durynsko. DB zatím neinformovaly, kdy porouchané součástky vymění.

Jednotky řady 612 vyrobil na konci 90. let Bombardier a jsou nasazovány na rychlých regionálních vlacích na neelektrizovaných tratích. V roce 2004 se německá pendolina nakrátko objevila také v bílém laku dálkových vlaků DB, jezdila jako Intercity mezi Norimberkem a Drážďany. Německé dráhy dále vlastní několik desítek starších dieselových pendolin řady 610 a 611. V dálkové dopravě se v Německu vyskytují elektrické soupravy ICE-T a dieselové ICE-TD, které rovněž používají naklápěcí techniku.