Na pražské Florenci se otevřela nová odbavovací hala

Praha - Při příležitosti 61. výročí vzniku Ústředního autobusového nádraží na Florenci se dnes ve dvě hodiny odpoledne pro cestující otevřela nová odbavovací hala. ČSAD Praha holding stavbu zahájil loni podle návrhu brněnského architektonického ateliéru Hrůša a spol. Stavba nové budovy i se zařízením stála více než 70 milionů korun. Nová hala nabídne cestujícím více prostoru a větší komfort. Stará hala zůstává v provozu.

Nová hala má rozlohu téměř 1 100 metrů čtverečních, obchodní prostory zaujímají 40 procent plochy objektu. V nové hale je také 20 pokladen a cestujícím nabídne i velkoplošnou obrazovku s informacemi o dopravních spojích. Hala je klimatizovaná a vybavená bezpečnostním kamerovým systémem a navigačním zařízením pro nevidomé. Nová hala, která nahradila tržnici u výstupu z metra, neznamená pouze estetický přínos, měla by být pro cestující také praktičtější než dosavadní stísněné prostory v přízemí starého karlínského domu. „Cestující, který dobíhá na poslední chvíli, bude potřebovat míň času na zakoupení jízdenky a je menší pravděpodobnost, že mu autobus ujede,“ podotkl ředitel společnosti ČSAD Praha Holding Pavel Vráblík.

Pro cestující je v nové hale připraveno rychlé občerstvení a obchod s potravinami a novinami. V rámci haly budou k dispozici také bankomaty a úschovna zavazadel, zajíždět k ní budou moci vozy taxislužby.

Stávající budova, v jejímž přízemí pod úrovní plochy pro autobusy jsou nyní pokladny a toalety, zůstane zachována jako zázemí pro nové autobusové nádraží. Investor v budoucnu předpokládá, že i tyto prostory zrekonstruuje.

„V tuto chvíli je samozřejmě hala to zásadní, co se na nádraží mění. My máme připravený koncept autobusového nádraží 21. století, ale to je opravdu vize na nějakých 10-15 let, protože je zde stavební uzávěra a dokud nebude zrušena, tak se tu v zásadě nedá nic velkého budovat,“ uvedl Pavel Vráblík, generální ředitel ČSAD Praha holding, která autobusové nádraží provozuje.

Za 61 let provozu autobusového nádraží bylo odbaveno odhadem přes 12 milionů spojů a přibližně 380 milionů cestujících. V devadesátých letech odbavila Florenc 400 tisíc spojů. V posledních letech se dopravní provoz ustálil na polovině.