Pod Beskydami bude jezdit Regionova číslo 63

Ostrava – Na trati pod Beskydy mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí bude nově jezdit zrekonstruovaná dieselová jednotka Regionova. Nedělitelná dvouvozová souprava vytvořená z motorového a řídicího vozu bude z Frýdlantu do Ostravice a zpět jezdit denně od šesti do osmnácti hodin. Informovali o tom zástupci Českých drah na ostravském veletrhu kolejových vozidel Raildays. Na podbeskydské trati bude jezdit jednotka číslo 063, již dnes dopravci předala šumperská firma Pars, která rekonstruuje staré motorové vozy na Regionovy. S připočtením třívozových Regionov se jedná o 75. soupravu, kterou dráhy dostaly. Do konce roku 2012 by jich mělo být 168.

První cestující se Regionovou 814/914.063 svezou dnes večer poté, co se z Raildays přesune na Frýdlantsko. Podle náměstka generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonína Blažka bude jezdit Regionova na 80 procentech spojů na trati uváděné v knižním jízdním řádu pod číslem 324. „Chceme posílit kvalitu dopravy v regionech s vyšším turistickým zájmem, což je okolí Ostravice, nejen pro místní obyvatele, ale také pro návštěvníky Beskyd,“ dodal náměstek. V Moravskoslezském kraji je to teprve třetí Regionova. Další dvě soupravy jezdí mezi Studénkou, Novým Jičínem a Bílovcem.

Částečně nízkopodlažní dvouvozová nebo třívozová dieselová motorová jednotka Regionova vzniká v Šumperku modernizací starších motorových a přípojných vozů, které vznikaly v 70. a 80. letech. Rekonstrukce na dvouvozovou Regionovu stojí České dráhy zhruba 20 milionů korun. „Je to asi pětkrát méně, než kdybychom koupili novou soupravu. Zároveň tím obnovujeme koncepci motorových vozů řady 810, které znají cestující na regionálních tratích už tři desítky let. Jejich životnost tím prodlužujeme nejméně o 15 let,“ řekl Blažek.

V Regionově se cestující již nesetkají s tvrdými pryčnami potaženými koženkou, rekonstruované soupravy mají v interiéru více místa pro zavazadla, jízdní kola i dětské kočárky. Do jejích dvou vozů se vejde 85 sedících a 105 stojících cestujících, lidé na invalidním vozíku mají vyhrazena dvě místa. Regionovy jsou ovšem také terčem kritiky. Vedle poruchovosti je problematický pohon jediné nápravy, díky kterému mají Regionovy zejména na mokrých kolejích vážné problémy s rozjezdy a stoupáním. Nezměnila se také koncepce dvouosého vozidla, díky čemuž vlak více „hází“.

Vydáno pod