V Praze 4 chtějí komplexní řešení dopravy na jihu města

Praha - Praha 4 chce společně s okolními obvody nechat zpracovat městem komplexní materiál, který by řešil dopravu na jihu metropole, informoval o tom místostarosta Martin Hudec (ODS). Podle něj je veřejná doprava v těchto obvodech na hranicích svých možností. Městské části proto navrhují například výstavbu nového tramvajového mostu mezi Prahou 4 a 5. Hudec tvrdí, že problém se netýká pouze Prahy 4, proto je třeba jej řešit komplexně. Jako největší problém vidí radnice na jihu Prahy i to, že je metro na trase C nyní vytíženo už na 100 procent.

„Víme, že se to řeší. Chceme ale, aby hlavní město řešilo alarmující situaci ještě více,“ uvedl Hudec.

Jako největší problém vidí radnice na jihu Prahy to, že trasa metra C je podle nich už nyní vytížena na 100 procent. Na hraně svých možností je podle Hudce i autobusová doprava na jih od Jižní spojky, u Thomayerovy nemocnice nebo na Barrandovském mostě. Podle Hudce nabírají autobusy běžně při průjezdu přes Barrandovský most desítky minut zpoždění.

Situaci údajně neřeší ani tramvaje, které z oblasti Modřan podle Hudce nemají dobrou návaznost do centra, ani železnice, která bude kompletně opravena údajně až zhruba za pět let.

Městské části proto společně navrhují tramvajové propojení z Modřan na plánovanou trasu metra D, dále spojení Pankrácké pláně, Chodovské ulice, Prahy 10 a 11 nebo výstavbu nového tramvajového mostu mezi Prahou 4 a 5. Chtějí také vybudování trasy metra D nebo větší zapojení železnice do městské dopravy a vytvoření přestupních uzlů na nádražích Krč a Kačerov.

„Některé tyto návrhy jsme dávali také jako podněty do nového připravovaného územního plánu,“ dodal Hudec.