Z Německa až k Tachovu bude nová silnice

Tachov - Do dvou let bude pro řidiče jedoucí z Německa na Tachov k dispozici široká silnice, ale pouze před hranice okresního města. Tachov, který už má 18 let v krajském územním plánu obchvat, se ho ještě zřejmě dlouhá léta nedočká. Bohužel zatím dostávají přednost jiná města, uvedl starosta Ladislav Macák. Počet vozidel projíždějících Tachovem stále roste, denně jich je nyní přes 8000.

„Negativně mě překvapuje a mrzí, že se dělá nový přechod přes Pavlův Studenec, široký obchvat Bärnau, bude se dělat nová komunikace přes Branku, ale ta skončí před Tachovem, protože tam ta silnice už zůstane stejná, úzká, kde už dneska padají automobily do strouhy,“ dodal. Široké silnice, které budou hotové do dvou let, budou končit u Ctiboře a odtud povede do Tachova stará silnička po hrázi dvou rybníků až do centra města. Celý projekt prosazují Němci, kteří začali obchvatem Bärnau. O úzkém hrdle v Tachově ale pravděpodobně netuší.

„My jsme loni na vlastní náklady nechali vypracovat studii obchvatu, aby bylo jasné, kudy to půjde. Udělali se tři varianty, je to odsouhlasené s lidmi v osadách i s podnikateli,“ řekl Macák. Studie byla loni projednána s krajem, ale nic dalšího se neděje. Jde zhruba o sedm kilometrů, náklady by se pohybovaly do 350 milionů korun.

Obchvat by vedl z pernolecké křižovatky zadem přes Oldřichov a osadu Vilémov, které chybí kvalitnější silnice. Dále by pokračoval přes bývalé kasárny na Halži. Na obchvat Tachova by měl navazovat obchvat Tisové a Trnové ve směru do města od dálnice D5, tedy od Nové Hospody. Obě obce už mají také silnice v krajském územním plánu. Pokud by se akce budovala jako celek, tak by obchvat vedl už od Tisové, dodal Macák.

V Tachově se zvyšuje především nákladní doprava, která míří přes údolí města. Město sice vybudovalo v Panenské ulici dva pruhy na stoupání, ale ani ty už nestačí. Hodně řidičů mířících z Chebska na dálnici D5 si zkracuje cestu z Plané na Novou Hospodu přes Tachov. „A teď když bude Bärnau průjezdný pro všechna vozidla (zatím je jen pro osobní auta), tak se dále zvýší počty nákladních vozidel a silnice před a v okresním městě dále výrazně zatíží,“ dodal Macák.