Starší EC vozy Českých drah dostanou zásuvky

Praha – Velkoprostorové vozy 1. třídy, které koupily České dráhy v roce 1999 a objevují se především na spojích Eurocity, dostávají nové sedačky a jsou doplňovány zásuvkami. Ty ve vagonech citelně chybějí, cestující jimi totiž cestují často na velké vzdálenosti a chtějí během jízdy pracovat s počítačem. Vozy, které jsou z venku stěží rozeznatelné od novější série, kterou ČD koupily v roce 2006 a kde zásuvky nechybí, jsou jedinými EC vozy 1. třídy, kde zásuvky nejsou. Zapojit spotřebiče mohou cestující ve vozech, které prošly rekonstrukcí ve druhé polovině 90. let i v pendolinu. Zásuvky v kupé nemají starší rychlíkové vozy 1. třídy, které se občas na Eurocity objevují jako náhrada.

První série vagonů 1. třídy od Siemensu, kterou ČD zakoupily v roce 1999, prochází i další úpravou. Pět z devíti vozů totiž spolu se zásuvkami dostává nové sedačky, ty staré jsou totiž často prošoupané. „Nově do těchto pěti vagonů instalujeme sedačky typu ICE 3000 od německé společnosti Grammer, která vybavuje také rychlovlaky ICE. Dále vyměňujeme opotřebované koberce,“ uvedl ředitel odboru kolejových vozidel ČD Rostislav Novák.

Drobnějších úprav se již dříve dočkaly vozy 2. třídy od Siemensu z téže dodávky, hlavní novinkou bylo ale nové potažení sedaček – zásuvek se cestující nedočkali. Lidé s jízdenkou do 2. třídy tak většinou nemají kam zapojit počítač nebo nabíječku na mobilní telefon ani na elitních vlacích Eurocity či Supercity. Zásuvky ve 2. třídě totiž nemá ani pendolino, z vozidel ČD jsou k dispozici pouze v oddílových EC vozech z roku 2006.

Vydáno pod