Skončila rekonstrukce trati Tábor – Doubí

Tábor – Rekonstrukce železniční trati mezi Táborem a Doubím u Tábora je hotova. Dvanáctikilometrová součást IV. tranzitního koridoru se měnila během posledních dvou let. Během nich byla zdvoukolejněna, upraveny byly železniční stanice Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí. Vlaky by měly v tomto úseku jezdit až 160kilometrovou rychlostí, jízda bude zároveň plynulejší. Celá rekonstrukce stála 3,2 miliardy korun. Podle zástupců Správy železniční dopravní cesty bude celá trať z Prahy do Horního Dvořiště zmodernizována v roce 2016.

„Cílem bylo zvýšení kapacity a především bezpečnosti trati,“ řekl o rekonstrukci trati z Tábora do Doubí Ondřej Göpfert ze SŽDC.

V Táboře se současně s úpravou kolejiště ve stanici postavil nový most přes nádraží, na který nyní může veškerá doprava. Úpravy se dočkal i most na nejfrekventovanější táborské křižovatce Černé mosty, po níž denně projede na dvacet tisíc vozidel. Pod nádražím v Táboře také nově vede prodloužený podchod, který spojuje dvě městské části.

V Táboře, Sezimově Ústí a Plané nad Lužnicí jsou nová vyšší nástupiště, odkud lze snáze nastupovat do vlaků. Nástupiště jsou bezbariérová a mají vodicí linie pro nevidomé.

„Přestavba také znamená zlepšení dopravy v hustě osídlené aglomeraci Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí,“ uvedl náměstek ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Miroslav Konečný. Samotná stavba spolkla asi tři čtvrtiny celkové částky – 2,7 miliardy korun. Z nich by měly 74 procent pokrýt evropské dotace.

Čtvrtý železniční koridor je součást jedné z hlavních transevropských železničních magistrál ze Stockholmu přes Berlín, Prahu, České Budějovice a rakouský Linec do italské Boloně. V úseku mezi Prahou a česko-rakouskými hranicemi byly dosud zcela dokončeny úseky z Prahy-Hostivaře do Strančic a z Českých Budějovic do Horního Dvořiště.