Aktivistům se nelíbí plány na rozšíření Libeňského mostu

Praha – Rekonstrukce Libeňského mostu spojená s jeho rozšířením, kterou zřejmě plánuje pražský magistrát, je trnem v oku sdružení Auto*Mat, které usiluje o zklidňování dopravy ve městě. Podle podkladů ke stavebnímu řízení, které město zveřejnilo na úřední desce, by se měl most rozšířit z 21 na 26 metrů. Auto*Mat ale upozorňuje na to, že navazující ulice nemají kapacitu na to, aby pojaly více aut. Podle radního Radovana Šteinera město dosud nerozhodlo, jakým způsobem bude most rekonstruován, a na stole jsou celkem tři varianty.

Libeňský most již delší dobu není v dobrém stavu, poškodila ho také povodeň v roce 2002. Jeho rekonstrukce byla již několikrát odložena, po památce z 20. let minulého století tak musí dnes být omezena rychlost tramvají.

Existují tři studie rekonstrukce Libeňského mostu. První počítá s jednoduchou rekonstrukcí, druhá s opravou včetně mostní konstrukce, třetí navrhovala stržení mostu a postavení nového rozšířeného, jehož součástí by byla i cyklostezka. Základní varianta rekonstrukce by stála asi půl miliardy korun. O tom, kterou variantu město zvolí, dosud nebylo podle Šteinera rozhodnuto.

Reportáž Luďka Jíry (zdroj: ČT24)

Sdružení Auto*Mat se domnívá, že z podkladů ke stavebnímu řízení je jasné, že se má most „proměnit v dálnici“. Místo jednoho jízdního pruhu totiž údajně mají být v každém směru dva. Sdružení vadí také to, že se v projektu nemluví o místech pro cyklisty, naopak se navrhuje zúžení chodníků. Upozorňuje na to, že na pruhy pro cyklisty se zapomnělo také při rekonstrukci Štefánikova mostu, který byl otevřen v roce 2007.

„Projekt omezuje chodce a zcela ignoruje cyklistickou dopravu. Snad ještě horší je však plánované zdvojnásobení kapacity mostu pro automobily. Jak ukazuje Severojižní magistrála, čtyři jízdní pruhy umožňují provoz až 100 tisíc aut denně. Kam by se ale tolik aut vešlo v ulicích Libně a Holešovic?“ poznamenal mluvčí iniciativy Michal Křivohlávek. To popírá ředitel Technické správy komunikací Luděk Dostál. „My ve všech variantách počítáme s obousměrnou cyklostezkou,“ zdůraznil pro ČT.