Obchvat Bohdalova je dokončen, Vysočina staví i další silnice

Bohdalov – S měsíčním předstihem byl dnes otevřen obchvat Bohdalova, kterým prochází silnice II. třídy vedoucí z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou. Obchvat dlouhý 2,9 kilometru je jednou z nejvýznamnějších dopravních staveb na Vysočině, včetně tří mostů stál 112 milionů korun. Kraj letos investuje do silnic nebývale vysoké peníze – bezmála dvě a půl miliardy, což je asi trojnásobek loňských výdajů. První auta vjela na novou silnici ve dvě odpoledne. Oddychnout si mohli řidiči, kteří již nemusí projíždět po nebezpečné klikaté silnici, která prochází obcí. Především ale mohli velkou úlevu pocítit Bohdalovští, kterým před okny dosud jezdily dva tisíce aut denně.

„V obci bude mnohem bezpečněji, protože při průjezdu obcí byli děti i občané opravdu ve velkém ohrožení,“ shrnul starosta obce Květoslav Šafránek.

Bohdalovský obchvat je jednou z nejvýznamnějších dopravních staveb, které letos vznikají na Vysočině, není ale jediný. Do konce prázdnin bude u Brtnice zprůjezdněna nově opravená spojnice dvou největších měst Vysočiny – Jihlavy a Třebíče. Pracuje se také na obchvatu Oslavičky na trase Třebíč – Velké Meziříčí nebo na Stropěšínském mostě přes Dalešickou přehradu. Kraj urychlil stavbu některých silnic proto, aby pomohl oživit ekonomiku v době hospodářské krize. Kraj Vysočina přidává peníze i na právě dokončený nový most v Číchově. Přes tři roky se tu muselo jezdit po provizoriu zapůjčeném armádou, původní most vzala v dubnu 2006 velká voda. Po novém se začne jezdit ve středu 29. července.

Reportáž Radovana Daňka (zdroj: ČT24)

„Každá silnice se bude opravovat nebo už je v rekonstrukci, můžu vám vyjmenovat klidně celý kraj, kde se co opravuje,“ upozornil náměstek vysočinského hejtmana Libor Joukl.


Vedení regionu šetří v dopravě na jiném místě – ve veřejné dopravě. V červnu zrušil krajský úřad několik vlakových spojů, aniž by je nahradil levnějším autobusem. Kraj argumentoval především tím, že vlaky, které přestanou jezdit, vozí většinou méně než tři lidi a jsou tedy mimořádně neefektivní. „Radši nabídnu starostovi, aby dal těm lidem na taxíka, když to řeknu hodně obrazně,“ uvedl na jaře Joukl. Do dalších let uvažuje kraj o zrušení dalších vlaků, ty by ale zřejmě již měly být nahrazeny autobusy.