Hejtmani chtějí více propagovat kraje. Stát zaplatí 180 milionů

Praha - Hejtmani za ČSSD začali úřadovat jako jeden muž. Dosud si každý ze třinácti krajů zadával propagaci sám, teď by to měla obstarat jediná agentura. Hejtmani si od propagace slibují především levnější služby. Asociace krajů nyní vybírá společnost, která bude mít reklamu na starosti, a počítá s tím, že na propagaci během tří let dá až 180 milionů korun. Čtrnáctému kraji, modré Praze, se však záměr nelíbí a spolupracovat zatím nechce.

Agentura, kterou Asociace krajů vybere, má připravovat kampaně, nakupovat reklamní prostor a také navrhovat či tisknout propagační materiály. Podle hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška půjde hlavně o propagaci zajímavostí v oblasti cestovního ruchu.

Nad společnou propagací však kroutí hlavou bývalí hejtmani. Regiony podle nich mají odlišné potřeby a při lákání turistů si kraje dokonce konkurují. Každý by tak měl mít vlastní strategii. „180 milionů korun by mělo být použito jinde, například v silnicích či ve školství. Jsem přesvědčený, že ty peníze mají sloužit jako podpůrný rozpočet volební kampaně sociální demokracie,“ řekl bývalý hejtman Středočeského kraje Petr Bendl.

Součástí balíku by mohla být i regionální „hejtmanská“ televize, na internetu nebo v digitální podobě. Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek si myslí, že televize by měla působit jako prostředek ke slučování krajů a občanům by měla přinášet informace o dění v krajích. Internetovou nebo lokální televizi provozují už teď některá města i městské části. Praha 13, kterou stojí ročně stovky tisíc, ji má už osm let.

Ruce pryč od společné reklamy dává pražský magistrát. Podle primátora Pavla Béma jde o absurdní nápad. „Aktivním členem Asociace krajů ČR jsem téměř osm let. Nic takového jsme nikdy nepotřebovali a troufnu si tvrdit, že kraje ani nepotřebují,“ napsal Bém v SMS zprávě.

Reportáž Ziny Plchové a Jany Čermákové (zdroj: ČT24)

Asociace krajů má jasnou představu o tom, jakou agenturu chce, a nemá jít o žádného drobečka. Musí mít za sebou nejméně tři podobné zakázky v objemu 30 milionů korun a zaměstnávat alespoň 30 lidí, což podle ODS vyvolává představu, že o vítězi může být předem rozhodnuto. Hejtmani chtějí celý projekt, včetně případného televizního vysílání, rozjet během několika měsíců, nejlépe ještě do konce tohoto roku.

  • Petr Bendl autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/11/1030/102966.jpg
  • Pavel Bém autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/7/692/69146.jpg