Naftové motory, které splňují normu Euro 5 EEV, svými parametry odpovídají autobusům na plynový pohon a v některých ukazatelích je i předčí. Podle pražského primátora Pavla Béma tak v hlavním městě dojde k dramatické změně. Místo autobusů, které jsou v průměru staré více než 10 let s emisní normou do Euro 3, bude DPP disponovat supermoderními autobusy, které výrazně přispějí ke zlepšení životního prostředí.
„Pro urychlení nástupu a výstupu jsou autobusy opatřeny větším počtem dveří, interiér je řešen tak, aby zajistil pohodlný nástup cestujících s kočárkem, méně pohyblivých cestujících i imobilních cestujících na invalidním vozíku,“ uvedl ředitel DPP Martin Dvořák.
Autobusy jsou navíc vybaveny speciální technikou kneeling, která zajistí, že se autobus v zastávce při nástupu cestujících nakloní, a tím se ještě více sníží nástupní hrana a tedy i schod, který cestující musí překonat, aby nastoupil do autobusu.
Pro řidiče přinese autobus také zvýšený komfort. Zejména dobře vybavenou klimatizovanou kabinou s vyhřívaným sedadlem a kamerovým systémem, který řidiči umožní lépe sledovat situaci v prostoru dveří při jejich zavírání a zvýší tak bezpečnost jak cestujících, tak i řidičů.
Součástí celé dodávky je 465 autobusů standardní velikosti, 235 kloubových a také se předpokládá dodávka 20 autobusů s hybridním pohonem. Ty by měly přinést snížení spotřeby paliva o 20 až 30 procent proti klasickým autobusům. Cestující se s autobusy setkají především na linkách na pravém břehu Vltavy.