Po celou dobu jezdily na stejných trasách také stejné typy vozidel s klasickou naftou, aby mohly být porovnány jednotlivé údaje.
„O ekologickém přínosu, že díky emulzní naftě splňují naše staré autobusy přísnější normy a vypouštějí tak méně škodlivin, jsme věděli. Bylo potřeba si ověřit, zda skutečně dojde také k finančním úsporám. I to se nám po prozkoumání všech hodnot prokázalo, takže ani ekonomické hledisko není zanedbatelné,“ uvedl ředitel ostravského dopravního podniku František Kořínek s tím, že zkušební provoz na emulzní naftu byl u třinácti vybraných autobusů ukončen 31. července.
Podle Kořínka dopravní podnik bude v ekologickém projektu pokračovat a od srpna tak již vypouští méně škodlivin do ovzduší bezmála jedna třetina jejich autobusového vozového parku. Ekologičtější i ekonomičtější emulzní naftu využívá celkem 95 starších autobusů.
Kromě ekologického projektu emulzní nafty počítá v budoucnu ostravský dopravní podnik i s pořizováním pouze ekologicky šetrných vozů.