„V době, kdy se soutěž vyhlašovala, nikdo nečekal tak velký propad v tržbách ani v krajských příjmech,“ řekl Sepp. Není proto podle něj vyloučeno, že se kraj nakonec pokusí dohodnout úpravy nynějších smluv s Českými drahami, které na tratích Jizerskohorské železnice provozují železniční dopravu dnes. „Rozhodně zatím neuvažujeme o nějakém omezování regionální dopravy, v současné ekonomické situaci by to mohlo znamenat jen další růst nezaměstnanosti,“ dodal.
Označení Jizerskohorská dráha zahrnuje všechny tratě ve Frýdlantském výběžku a dále trati Liberec–Tanvald–Harrachov a Smržovka–Josefův Důl. O provozování osobní železniční dopravy od prosince 2011 se ucházejí České dráhy, Arriva a Viamont. Liberecký kraj soutěž na provozování regionální dopravy na trati z Liberce do Tanvaldu vypsal již v roce 2006, tehdy ale kvůli finančním požadavkům všech zájemců nakonec soutěž zrušil. Letos chtěl před cenou upřednostnit kvalitu služeb. Jednou z podmínek je investice do moderních vlaků, které by na železnici měly přilákat nové cestující.