Loď pro dvanáct lidí bude jezdit ve dvacetiminutových intervalech, při vyšším zájmu i častěji. Z nového spoje mají radost obyvatelé Lahoviček i cyklisté, kteří se teď budou snáz dostávat na levobřežní téměř nevyužívanou cyklostezku. V Modřanech přistává přívoz u nádraží a je zajištěn přestup na další linky MHD – tramvaje, autobusy a vlaky.
„Vznikl unikátní uzel, kde jsou zastoupeny všechny dopravní živly. Je tu stanice autobusová, tramvajová i železniční,“ podotkl převozník Zdeněk Bergman.

Reportáž Luďka Jíry
Přívoz do Lahoviček nebude podobně jako další linky v provozu přes zimu. Jeho provoz skončí v říjnu, znovu se otevře až na jaře se začátkem sezóny. Provoz jedné lodní linky stojí Prahu kolem dvou milionů korun ročně. Politici jsou s tím spokojeni, považují to za velmi nízkou cenu. „Investice se vyplatí. Jsou to miliony korun. To je – když jinde investujeme do dopravy miliardy – drobnost,“ uvedl pražský radní Petr Štěpánek.
Praha uvažuje o zřízení dalších dvou přívozů. Jeden by mohl jezdit mezi Strnady a Jarovem jižně od Zbraslavi, druhý v Kazíně přes Berounku.