Dráhy testují lokomotivy Taurus u Děčína, od prosince budou jezdit do Drážďan

Děčín – Moderní lokomotivy Taurus, které si pronajímají České dráhy od rakouského dopravce ÖBB, se objevily v čele několika rychlíků mezi Prahou a Děčínem. S ročním zpožděním tak začíná příprava na jejich zajíždění v čele dálkových vlaků až do Drážďan. Od prosince, kdy začne platit jízdní řád pro rok 2010, by tak měly být Taurusy k vidění v čele dvou vlaků mezi Prahou a Drážďany. Na zbytku budou nadále jezdit lokomotivy, které patří Českým drahám.

Zajíždění dvousystémových lokomotiv řady 371 do Drážďan je pro České dráhy výhodné, německé DB jim totiž musí platit za pronájem stroje, kterým mezi pohraničním Schönou a saskou metropolí vodí své vlaky. O jejich částečném nahrazení Taurusy se uvažovalo již letos, moderní stroje měly jezdit v čele ranního Eurocity z Prahy do Drážďan. Odtamtud měl Taurus jet v čele Eurocity Vindobona až do Vídně. Odpadl by tak přepřah lokomotivy v Praze. Plán se nakonec kvůli technickým potížím letos nepodařilo zrealizovat. V příštím roce bude Vindobona v Praze zajíždět na Wilsonovo nádraží, odkud pojede úvratí – tedy „pozadu“ – a výměna lokomotivy tak bude stejně nutná.

Taurusy se přesto do Drážďan zřejmě podívají. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je jejich nasazení nutné především proto, že starších lokomotiv řady 371 je nedostatek a v případě poruchy není jednoduché nahradit je. Rakouská lokomotiva, za jejíž pronájem musí ČD platit jejímu majiteli, se tak objeví v čele dvou vlaků. Mluvčí upozornil na to, že ani v jednom případě ale nebude nutná jeho výměna na Wilsonově nádraží v Praze. Do Drážďan pojede Taurus zřejmě v čele nočního vlaku Metropol, který objede Prahu tak, aby nemusel měnit směr, v opačném směru povede vlak, který v Praze končí.

Vydáno pod