Cisalpino si rozdělí jeho mateřští dopravci

Curych (Švýcarsko) – V novém jízdním řádu, který začne platit v prosinci, již nebudou jezdit vlaky společnosti Cisalpino. Ta zajišťuje dopravu mezi Švýcarskem a Itálií, v jejím vozovém parku jsou především pendolina, ale také klasické vagony. Majetek Cisalpina si rozdělí dopravní společnosti, kterým firma patří – švýcarská SBB a italská Trenitalia. Dopravu mezi Švýcarskem a Itálií poté budou obě společnosti zajišťovat vlastními vlaky.

Konec Cisalpina by neměl mít výraznější vliv na cestující. „Po začátku platnosti nového jízdního řádu budou mateřské společnosti uznávat koupené jízdenky za stejných podmínek,“ uvedla společnost Cisalpino v tiskové zprávě.

Společnost Cisalpino končí po šestnácti letech existence. Její služby měly rozporuplnou pověst, která byla způsobena především nespolehlivostí jednotek ETR 470 s naklápěcím systémem Pendolino. Z nich konstrukčně vycházejí i pendolina, s nimiž zakusily nemalé potíže železniční společnosti ve Finsku a Česku. Cisalpinu jenom loni nedojelo do cíle 83 spojů a celoroční průměrné zpoždění v cílové stanici činilo téměř půl hodiny. Potížím čelilo Cisalpino také u nových naklápěcích jednotek ETR 610.

Vlaky s naklápěcí skříní umožňují spojům Cisalpino rychle projet alpskými tratěmi na trasách z Basileje, Curychu nebo Ženevy do Milána a Florencie, resp. Terstu. Kromě pendolin provozuje společnost Cisalpino také několik vlaků Intercity a Eurocity jezdících v týchž trasách.

Podobně jako Cisalpino skončila před dvěma lety společnost CityNightLine, která provozovala noční hotelové vlaky a majetkový podíl v ní měla německá železniční společnost DB, rakouská ÖBB a švýcarská SBB. Všechen její majetek nakonec skoupil německý dopravce, který nyní používá označení CityNightLine jako kategorii, do níž spadají téměř všechny noční vlaky v Německu.

Vydáno pod